אתם לא לבד!  אימון קוגניטיבי לשיפור הזיכרון, הקשב והריכוז בליווי מאמן אישי
התחל את תהליך האימון עם
הצטרף לרשימת התפוצה
שם פרטי
שם משפחה
דואר אלקטרוני

הנחיות מעשיות להורים לילדים עם ADHD


 
אמונה, השקעה והתמדה מביאים לשינוי ולהצלחה !
1. חוקים שומרים עלינו! קבעו כללים ברורים להתנהגות המצופה מילדיכם. שבו עם כל בני המשפחה לגיבוש הכללים וקביעת ההשלכות לאי עמידה בהם.

2. תיאום ציפיות מונע אכזבות! הציפיות שלכם צריכות להיות מציאותיות. עליכם להכיר את המגבלות של ילדיכם ולא להעמיד רף ציפיות בלתי אפשרי. חווית הכישלון משפיעה על כולנו.

3. בשעת משבר, משתדלים להרגע! אם ילדכם מתנהג באופן שלא מקובל עליכם, הישארו רגועים ותנו לו הוראה ברורה להפסיק התנהגות זו. אמרו לו בפירוש מה ההתנהגות שמצופה במקום. למשל: "תפסיקו לריב, תשחקו יפה אחד עם השני." שבחו את ילדכם אם הוא מפסיק. אם הוא לא מפסיק, עליו לשאת בהשלכות.

4. הדגמה ותיווך! כשאתם רוצים ללמד את ילדיכם מיומנויות חדשה קודם הדגימו בעצמכם, פרקו לחלקים, המלילו את התהליך, תנו אפשרות להתנסות וחזרו על כך מספר פעמים.

5. חיזוקים חיובים הם מתכון מנצח! תנו לידכם חיזוקים חיוביים כאשר הוא עושה משהו שביקשתם, אפילו הפעוט ביותר. חיזוקים חיוביים גורמים להפנמת ההנהגות הרצויה.

6. השעמום הוא האוייב! ילדכם לא יודע ואינו מסוגל להתמודד עם שעמום, לרוב אינו יודע כיצד להעסיק את עצמו ואז הוא פוצח במסכת הצקות לכם ולשאר בני הבית ("אמא משעמם לי.."). לכן כדאי לשלב פעילויות בבית ומחוץ לבית, להציע אלטרנטיבות ולאפשר בחירה בין מספר אפשרויות.

7. יחס ועוד יחס! כאשר ילדכם פונה אליכם השתדלו לתת לו את מרב תשומת הלב. עצרו את עיסוקכם, הפנו מבט ותהיו איתו! חשוב לקבוע זמני בילוי ילדכם (עם כל אחד בנפרד) בעשיית דברים ששניכם נהנים מהם וללא גורמים "מפריעים" (טלפון נייד, מיילים ועוד).

8. הצורך במגע! חלק מהילדים זקוקים למגע פיזי, תנו להם! ילדים אוהבים חיבוקים, התכרבלויות ולהחזיק ידיים.

9. שיתוף מועיל! שתפו ודברו עם ילדכם על נושאים שמעניינים אותם (ללא קשר למטלות השגרתיות), שתפו את ילדכם בחוויות שלכם וגם בקשיים שאתם מתמודדים איתם (הכול במידה ובהתאם ליכולותיו של הילד להכיל זאת).

10. תנו זמן ומקום גם לכם! פעמים רבות, ההתמודדות היומית כמעט בלתי אפשרית. אתם חייבים לפנות זמן לעצמכם ולזוגיות שלכם על מנת למלא את המצברים ולהמשיך הלאה.

Page Item : SecondContent