אתם לא לבד!  אימון קוגניטיבי לשיפור הזיכרון, הקשב והריכוז בליווי מאמן אישי
התחל את תהליך האימון עם
הצטרף לרשימת התפוצה
שם פרטי
שם משפחה
דואר אלקטרוני

כיצד הופכים לימונים ללימונדה?


עייפים מלשמוע עד כמה זה קשה הפרעת קשב וריכוז?
אם כן אז הגעתם למקום הנכון!

איני מתכוון להמעיט בהשלכות של הפרעת קשב וריכוז על חיינו, אבל אפשר ובעיני חובה לנסות להתייחס למצב מנקודת מבט אחרת, חיובית יותר, אני מודה שלי זה מאוד עוזר. ברור לי שהפרעת קשב אינה ניתנת לתיקון, ולכן יש לי אפשרות להיגרר אחריה או לחלופין להשתמש בה בצורה יעילה, תורמת, ומעצימה.

אתם בטח שואלים הכיצד? אז הנה מספר דוגמאות ללימונים שהחיים סיפקו לי ואיך אני מכין מהם לימונדה טעימה:

הסחת יתר לאורך השנים ניסיתי בדרכים שונות ומשונות להלחם בהסחת הדעת שלי. אולם, בשנים האחרונות למדתי לקבל ולהעריך את המוסחות שלי. המוסחות לקחה אותי למקומות מדהימים שלא הייתי חולם להגיע אליהם אם הייתי חושב בצורה מובנת ומאורגנת. בזכות המוסחות פגשתי אנשים מדהימים והעליתי רעיונות ופתרונות שלכאורה נראו לא קשורים ובדיעבד התבררו כמעולים ומועילים. בגלל המוסחת וחוסר תשומת הלב תוך כדי נסיעה בטיולים הגעתי לאזורים שלא ידעתי על קיומם ובטח לא תכנתי להגיע אליהם, הם בסוף אלו שעשו לי את כל הטיול.

חשיבה מחוץ לקופסא כמעט ולא עובר יום שאיני מפתיע את עצמי ושואל "מאיפה הגיע הפתרון הזה? איך חיברתי את הדברים בצורה שכזו? " נכון שקשה לשחזר או ללמד כיצד אני חושב אבל אין ספק שזה עוזר, מפרה ומקדם. התשובה היחידה שמצאתי לשאלה שלי "איך חשבת על זה?" היא הפרעת הקשב והריכוז. לצערי לעיתים מערכת החינוך מדכאת את היכולת הזו ומתעקשת על חשיבה מקובעת והמסר "לא לצאת מהקווים".

יצירתיות פעמים רבות אני שומע שאני יצירתי. איני חושב שיצירתיות היא "תכונה" ייחודית של הפרעת קשב וריכוז, אני מאמין שכל אחד יצרתי בדרכו. אבל, כנראה שהשילוב שבין הסימפטומים של הפרעת הקשב והתכונות של הסחת דעת, חשיבה מחוץ לקופסא ולפעמים התמקדות יתר מעצימים את היצירתיות ונותנים לה מימד אחר.

מיקוד יתר הפרדוקס הגדול הלא פתור והחביב עלי זה מצד אחד חוסר היכולת שלי להתמקד לאורך זמן במשהו, מול עודף היכולת שלי להתמקד בדבר מסוים שמעניין אותי. פה אני מגלה יכולות לא מוסברות. אני מאוד אוהב את הזמן שבו אני צולל פנימה לתוך נושא שמעניין אותי וחופר בתוכו, זה יכול להמשך שעות וזו ברכה.

התאוששות מהירה וגיוס כוחות לאורך שנים רבות (בעיקר בתקופת ילדותי ונעורי) כתוצאה מחוסר אבחנה וטיפול הסתובבתי בתחושה של חוסר ערך עצמי, לפעמים בדיכאון, באכזבה מעצמי ובעיקר בושה. חלק מהשינוי והיציאה ממצב זה היה הגילוי "שיש שם למחלה". למדתי וקראתי כל כמעט כל מה שנכתב בנושא, חקרתי ונעזרתי באנשי מקצוע. כל זה הפך אותי למודע ואפשר לי להתמודד עם הבושה, לספר את מה שעברתי (עם כל הקושי) ולתת כוח לאחרים שאפשר גם אחרת. איני מזלזל בלימודיים פורמאליים, הם חשובים והכרחיים (סיימתי תואר שני בחינוך מיוחד). אולם, ההתנסות האישית וההתמודדות היומיומית נותנת לי כוח ממקום אחר עמוק יותר, להושיט יד לאחרים הנמצאים במצב זה בדרכים שונות. בעיקר להבין ולקבל שאתם לא לבד! שיש בכם את הכוחות לעשות שינויים משמעותיים בחייכם.

היפראקטיביות מנטאלית אתם בטח מכירים את צמד המילים "משמעם לי". לאורך השנים שאלתי את עצמי למה טענה זו חוזרת פעמים רבות אצל אנשים עם הפרעות קשב וריכוז. מתוך היכרותי כיצד מוחי פועל הבנתי שאני צריך גירויים חדשים על מנת להשאיר את מוחי "ער". תדמיינו מה קורה בכיתה שבה לומדים קבוצת ילדים והנושא מאוד מעניין, אחרי ההסבר הראשון אני רוצה להתקדם הלאה אולם לפעמים למורה יש צורך לחזור ולהסביר שוב. במצבים אלו אני נכנס למצב של "שעמום" וחוסר עניין ומוחי נודד למקומות אחרים. כשהבנתי זאת בלימודיי האוניברסיטה הייתי משתדל לזהות מתי השעמום עומד לפרוץ ופונה לעסוק במשהו אחר עד שהמרצה היה ממשיך הלאה.

אני מציאותי ויודע שהדרך לא קלה. יהיה לנו כישלונות, זהו תהליך טבעי של החיים. לעתים קרובות לנו המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז יש לא מעט כישלונות ואכזבה.
אבל, אני מאמין ומשוכנע שאסור לוותר, אסור לתת לכישלונות למשוך אותנו למטה. כל יום מחדש אני מנסה להפוך את החסרונות ליתרונות, ללמוד מהכישלונות ולהשתדל לא לחזור עליהם. בעיקר אני מנסה לא לשפוט את עצמי בחומרה יתרה ולא לאבד את האמונה והתקווה.
חשוב שיהיה מישהו אחד להישען עליו. זה יכול להיות בן/ בת זוג, חבר, איש מקצוע, קבוצת תמיכה, מישהו שאתם סומכים עליו.
אל תשכחו את היתרונות שיש בתוככם, למדו להסתכל על הלימונים שהחיים נתנו לכם באופן חיובי ואופטימי ואני מבטיח...הם יהפכו ללימונדה מתוקה וטעימה!