אתם לא לבד!  אימון קוגניטיבי לשיפור הזיכרון, הקשב והריכוז בליווי מאמן אישי
התחל את תהליך האימון עם
הצטרף לרשימת התפוצה
שם פרטי
שם משפחה
דואר אלקטרוני

טיפול קוגניטיבי – התנהגותי


Page Item : Quote
המטרה העיקרית של הטיפול בהפרעת קשב צריכה להיות שיפור מירבי של התפקוד‏. כתוצאה ממאפייני ההפרעה, הטיפול היעיל חייב להיות רב מערכתי. תוכנית הטיפול בהפרעת קשב צריכה להיבנות באופן ספציפי עבור כל מקרה, בהתאם למאפייניו הייחודיים‏ של היחיד. הטיפול יקח בחשבון את ההפרעה הבסיסית, התחלואה הנלווית ומצבו הקונקרטי של האדם. תוכנית הטיפול צריכה לפרט את היעדים, האמצעים להשגתם ודרכי המעקב.

יעדי תוכנית הטיפול צריכים לנבוע מתוך הקשיים הספציפיים לכל מקרה והתוצאות הרצויות יכולות להיות למשל:
  • שיפור ביכולות הלימודיות
  • שיפור היחסים עם הורים, אחים, חברים ועוד
  • הפחתה בהתנהגויות לא מותאמות ‏
  • שיפור בדימוי העצמי
חשוב:
  • לבחור יעדים ברי השגה ומדידים
  • שימוש באמצעי הטיפול המותאמים ליעדים אלו
  • גמישות ויכולת התאמת היעדים בהתאם להתקדמות
חשוב לזכור שהטיפול, הגם שמביא לשיפור בתפקוד, לא תמיד יצליח לשנות באופן מלא את תסמיני הליבה של הפרעת הקשב (חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות)‏. כאשר הוגדרו יעדים מותאמים ולא נראה כל שיפור בעקבות הטיפול יש לבדוק מחדש את דיוק האבחנה של הפרעת הקשב.
Page Item : generalPageImg

טיפול התנהגותי - רגשי להקניית מיומנויות חברתיות

טיפול זה מיועד לילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז, ומתמקד בשיפור מיומנויות חברתיות, משפחתיות ולימודיות ועיצוב ההתנהגות. מטרת הטיפול היא ללמד אסטרטגיות לשליטה עצמית ולפתרון בעיות ומתן חיזוקים עצמיים. הטיפול כולל הקניית ידע אודות ההפרעה והכרת המושגים הקשורים בה, המובילים להבנה וקבלה עצמית של הילד, וחיזוק הערך העצמי שלו.
טיפולים התנהגותיים הוכחו כיעילים לגבי ילדים עם הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות ועזרו בריסון התנהגות פרועה וחוסר קשב, בבניית כישורים חברתיים ובהישגים בלימודים. 

טיפול משולב תרופתי והתנהגותי

הטיפול המשולב הוכח כיעיל ביותר בטיפול בילדים עם הפרעת קשב וריכוז ויש לו כמה יתרונות על טיפול תרופתי בלבד או התנהגותי בלבד. בתוספת השימוש בתרופה, ההורים והמורים נדרשים להקדיש פחות זמן במשך היום לשיפור ההתנהגות של הילד, ומהכיוון ההפוך - הטיפול ההתנהגותי מאפשר להוריד את מינון התרופה. הורים שהוכשרו למתן הטיפול ההתנהגותי יכולים לעשות זאת בפרקי הזמן שבהם הילד אינו נוטל את התרופה (אחר הצהרים או בערב למשל).

טיפול קוגניטיבי מתקדם מול מחשב

הטיפולים הקוגניטיביים המתקדמים הינם פרי פיתוח של השנים האחרונות והם נעשים בעבודה מול המחשב הביתי. בתחילת הטיפול מאתרים את תפקודי הקשב הלקויים אצל המתאמן והוא מתמודד עם תרגילים המותאמים לו בדרגת קושי עולה לאורך סדרת אימונים הדורשים מאמץ קשבי ובליווי משוב מיידי.
חשוב לציין כי בעוד שתוכנות ומשחקים רבים המוצעים בשוק מתיימרים לטפל בנושא, מעטים בלבד מבוססים על ניסויים העומדים באמות מידה מחקריות גבוהות ופורסמו בכתבי עת מדעיים.

השיטה של Mindri

המערכת של Mindri מהווה שילוב של תרגול בעזרת מחשב וליווי אישי של איש מקצוע מוסמך (פסיכולוג, איש חינוך או עובד סוציאלי אשר קיבל הכשרה מתאימה). איש המקצוע מלווה את המתאמן ומעניק לו משוב ותמיכה לאורך כל התהליך.
ב-Mindri  מאמינים שללא ליווי של איש המקצוע לא ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות . תהליך הליווי הכרחי לשם התמדה, הפנמה ושימוש במיומנויות שתורגלו. 
Mindri פותחה על סמך ניסיון קליני רחב, מתוך הבנת החשיבות של פיתוח המיומנויות הקוגניטיביות, המהוות בסיס להצלחה בתפקוד בכלל ובלמידה בפרט. בבסיס השיטה ניצבת ההנחה כי הקושי התפקודי אינו נובע מעצם המטלה, אלא מקושי במיומנויות הקוגניטיביות הנדרשות כדי לבצע אותה, כגון: בעיות במערכת עיבוד המידע, בעיות זיכרון, קושי בהבחנה בין עיקר לטפל, קושי בהבנה של רצף ועוד. אין ספק כי קושי באחד מאלה ישפיע על היכולת של ההאדם לעמוד בהצלחה במטלות למידה. מכאן גם נובעת התפיסה של Mindri, המטפלת בגורם לבעיה ולא בסימפטומים שלה, כפי שקורה בדרך כלל.
אנו מאמינים שתרגול נכון, מובנה ומלווה בהדרכה יביא לשיפור ושינוי משמעותי !