אתם לא לבד!  אימון קוגניטיבי לשיפור הזיכרון, הקשב והריכוז בליווי מאמן אישי
התחל את תהליך האימון עם
הצטרף לרשימת התפוצה
שם פרטי
שם משפחה
דואר אלקטרוני

סיפורים מהחיים


"האבחון הוא משא כבד מספיק גם בלי שיעמיסו עליו סודיות ובושה" ג'יין פולי
הסיפורים הבאים ממחישים עד כמה חשוב לעשות את האבחנה הנכונה לגבי ההפרעה המדויקת ממנה סובל המטופל:

* ע' הוא ילד מחונן שלומד בבית ספר למחוננים. מאז שהיה בכיתה ג' הוא כבר עבר בין שלושה בתי ספר, ועכשיו שוב רוצים לסלק אותו מבית הספר. כולם טוענים שיש לו הפרעת קשב. אבל בדיקות הוכיחו שאין לו הפרעת קשב, ואפילו לא בעיות זיכרון. לעומת זאת – הוא נכשל בכל תרגיל שדורש תכנון, ארגון ועבודה שלב אחרי שלב. המסקנה: נכון שהוא מתנהג כמו ילד עם הפרעת קשב – אבל אין לו הפרעת קשב, אלא קושי ביכולת התכנון והארגון, ובכך יש לטפל.

* הילד נ' התקשה בלימודים ואובחנה אצלו הפרעת קשב, אולם למרבה ההפתעה ללא שום לקות למידה. אצל רוב האנשים יש שילוב של הפרעת קשב עם לקות למידה, כלומר: חסרות להם מיומנויות למידה, וקשה להעריך מראש האם החסר הזה יוצר את הפרעת הקשב או שהפרעת הקשב גורמת לחסר במיומנויות. ברגע שנ' טופל בתרופה נעלמו בעיות הלמידה: הוא מסוגל ללא שום קושי לעבד מידע, לפתור בעיה, אין לו בעיות בקריאה ולא בעיות בחשבון. מבחינה לימודית הוא מעל הרמה כאשר מערכת הקשב שלו מאוזנת, מה שמוכיח כי אין לו לקות למידה, אולם כאשר מערכת הקשב לא מאוזנת - שאר התפקודים נפגעים.

* לי' אין הפרעת קשב אלא רגישות תחושתית. כשמישהו יעבור קרוב אליו הוא יקפוץ מייד ממקומו, בדומה לילד עם הפרעת קשב, אבל מסיבה אחרת. לכן חשוב לעשות את האבחנה הנכונה.